Happy Hour

“… En dan, uit ’t niets, greep hij met zijn hand mijn staart vast en trok hij ’t rekkertje los. In één vlotte beweging. Ik kan dat zélf nog niet eens. Ik sta als een onhandig kind aan mijn haar te schudden tot ’t uiteindelijk zelf losbreekt. Maar zo stond-ie daar dan, hé, arrogant te glimlachen met mijn rekkertje in zijn hand. Dan begroef hij zijn gezicht in mijn nek en…”

Mijn gsm trilt voor de derde keer in mijn handtas terwijl Hanne in geuren en kleuren, en iets te luid naar mijn zin, afgaand op de stilte aan de tafel links van ons, over haar laatste wilde seksescapade vertelt. Ze ziet er extatisch uit. Haast orgasmisch. Ik luister beleefd, breng de nodige ‘oh’s en ‘ah’s uit, maar eigenlijk kan het me niets schelen. Ik wil weten wie ’t is die me voor de derde keer in tien minuten probeert te bereiken, en stiekem hoop ik dat ’t Tom is. Tom, die een flauw mopje over de elektriciteit tussen ons in die elektronicawinkel zou maken, en me vervolgens zou voorstellen om een actief uiltje te knappen op zijn appartement.

“… Echt, Loen, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Zo diep heb ik ’t nog nooit gehad. Je moet ’t ook eens proberen, gewoon, niet de benen in de nek, maar geplooid, en hij die je knieën tegen je kin drukt, en ondertussen echt gewoon verticaal kan glijden…”

“Meiden! Sorry dat ik zo laat ben.”

Olivia gaat op de vrije stoel naast me zitten. Haar wangen zien knalrood en er verschijnen zweetparels achter haar oren. Hanne schuift haar enthousiast haar glas witte wijn toe en grijpt ’t moment van stilte, wanneer Olivia dankbaar een slok neemt, aan om haar diepe avontuur opnieuw van ’t begin af aan te vertellen. Dit is mijn moment.

“Ik ga even naar ‘t toilet”, zeg ik, en ik neem subtiel mijn iPhone uit mijn handtas en duw hem in mijn mouw. Mijn stoel kreunt wanneer ik ‘m achteruit schuif, maar niemand merkt het op – Hanne heeft al snel door dat Olivia een veel beter publiek is dan ik, en verliest zichzelf volledig in de details van haar verhaal. “Ik zweer het je, gewoon met mijn slip nog aan, hé! Hij duwde de fijne stof gewoon opzij, en vond zo een weg naar binnen. Ongelooflijk. Ik kan echt niet verwoorden hoe goed dat voelde. Of wacht. ’t Was iets als…”

Ik duw de zware deur open, leg mijn gsm voor me op de wastafel en richt mijn ogen naar de spiegel. Ik kijk naar mijn haar, dat slordig over mijn schouders valt. Ik neem een lok tussen mijn vingers en bestudeer de puntjes. Gespleten. Ik moet dringend nog eens naar de kapper. Ik slaak een zucht naar mijn geprojecteerde zelf en schuif het ontgrendelbalkje uiteindelijk naar rechts. Drie gemiste oproepen. Wees alsjeblieft Tom.

De eerste naam die ik zie is teleurstellend. Dries. Met tussen haakjes een ‘2’. Er valt een steen in mijn maag als ik aan zijn melancholische woorden terugdenk, toen ik ‘m vorige week ging vertellen dat ’t voor mij genoeg was geweest. Hoe hij zachtjes tegen zijn nog steeds door gips gedomineerde been tikte en zei: “En ik die dacht dat alleen deze breuk me een hard time ging geven”, en hoe hij door die woorden heen lachte, maar ongetwijfeld liever een strak streepje van zijn lippen had gemaakt.

Onder de naam van Dries, staat die van Vincent. Een gemiste oproep van Vincent. Waarom heeft Vincent mij gebeld? Ik bekijk mijn horloge. Half elf. De nacht is al wel aan ’t groeien, maar is ’t niet nog een beetje te vroeg voor Dries om reeds alcoholische sterretjes te zien? Een andere reden voor Vincents telefoontje kan ik niet bedenken – een opmerking, een update, of een vraag met betrekking tot Dries. De laatste keer dat ik ‘m hoorde, was dat namelijk ook alleen maar om me op de hoogte te brengen van Dries’ val. Maar waarom belde hij dan maar één keer? Waarom was er geen voicemail? Geen berichtje?

Mijn stoel zeurt opnieuw als ik hem dichter tegen de tafel aantrek. “Jammer dat Melanie heeft afgezegd, hé?”, zegt Olivia, terwijl Hanne afwezig prutst aan haar nagels. ’t is inderdaad jammer dat ’t vierde zitje aan onze tafel niet gebruikt wordt. Melanie is er normaal altijd bij als we met z’n allen cocktails gaan drinken en de nacht wegroddelen – en ik heb ze d’r ook erg graag bij. Melanie is ’t meest verlegen en ingetogen van ons vier, maar heeft een even bewogen seksleven – alleen heeft zij geen seks om seks, maar seks om liefde. Ze moet alleen een beetje beter leren inschatten bij welke man ’t nu ook om die liefde te doen is, en niet effectief om de seks.

“Vind ik ook. Maar goed, mannen hebben altijd voorrang op eeuwenoude vriendschappen, zo blijkt”, zegt Hanne, waarna ze met een vertrokken gezicht de laatste druppels witte wijn in haar keel laat glijden. “Ik ben benieuwd hoe ’t is op haar date”, zeg ik; een zin in de categorie ‘iets zeggen om iets te zeggen’. In realiteit zoek ik nog steeds naar de reden waarom één van mijn oude stoeiers de weg naar mijn telefoonnummer vond daarnet Ik grijp naar mijn tas terwijl de andere twee lustig speculeren over ’t verloop van Melanies afspraakje. Niets. Geen extra oproep. Alsof ’t niet gebeurd is. Mijn gsm glijdt terug in ’t zijzakje, en net toen ik me had voorgenomen om echt actief deel te nemen aan het gesprek, hoor ik gedempte vibraties. Een telefoontje? Vincent? Mijn arm verdwijnt opnieuw onder tafel. Geen telefoontje. Een sms.

“Je zag er goed uit vrijdag! Zin om er woensdag in mijn gezelschap even ravissant uit te zien?”

“’t Volgende rondje is van mij”, zeg ik enthousiast, en pas dan besef ik dat ik bruusk het onderonsje van Hanne en Olivia heb onderbroken. Gelukkig vergeven vrienden elkaar altijd als er alcohol in ’t spel is. “Geweldig!”, kirt Olivia, en ze grijpt naar de cocktailkaart.

Ik weet reeds wat ik ga drinken. Een long island ice tea. Extra large. Om te vieren dat ’t lekkerste kontje van Vlaanderen terug lekker nonchalant mijn leven is binnengewandeld.

Genomineerd! Stemmen op Lunalovesgood (categorie ‘personal’) mag altijd. Hoeft absoluut niet. Maar mag altijd. #weekendblogawards
Nu terug te vinden op Facebook, maar ook nog steeds op Twitter.

2 gedachtes over “Happy Hour

Geef een reactie

